Вже з 1 липня в Україні набирають чинності оновлені вимоги до обов’язкового технічного контролю транспортних засобів. У МВС пояснили деталі нововведень, які мають максимально наблизити вітчизняні правила до європейських стандартів.
Головна новація — обов’язкова фото- та відеофіксація кожного етапу техогляду. За словами заступника начальника Головного сервісного центру МВС Павла Сороки, це покликано унеможливити фіктивний контроль і підвищити якість обслуговування.
Відтепер кожен пункт технічного контролю зобов’язаний встановити не менше двох камер, які мають фіксувати весь процес огляду транспортного засобу. Якщо двох камер недостатньо — встановлюють додаткові. Якість фото та відео тепер чітко регламентована: на зображеннях автомобіль повинен займати не менше 70% площі кадру.
Моніторинг записів здійснюють регіональні сервісні центри МВС. Якщо відео огляду не повне або транспорт не відповідає технічним вимогам — протокол анулюють, а власника автомобіля повідомляють про необхідність повторного проходження техконтролю.
Які категорії транспорту підлягають техогляду?
Новий перелік не змінився — вимоги лишилися для тих самих категорій:
- легкові авто для комерційного використання, причепи до них (старші двох років) — раз на два роки;
- вантажівки до 3,5 тонн і причепи (старші двох років) — раз на два роки;
- вантажні авто понад 3,5 тонни, причепи до них і таксі — щороку, незалежно від строку експлуатації;
- автобуси і транспорт для перевезення небезпечних вантажів — двічі на рік.
Власникам приватних легкових авто, що не використовуються для заробітку, техогляд не потрібен.
Сьогодні в Україні функціонує близько 800 пунктів технічного контролю. Всі вони вже оснащені необхідними камерами й працюють у тестовому режимі, надсилаючи відеозаписи для перевірки якості до МВС.
Відповідальність за порушення
У разі експлуатації транспортного засобу без дійсного техогляду поліція має право оштрафувати водія на 340 грн. Якщо ж порушення допущено самим пунктом технічного контролю — передбачено штраф близько 1 400 грн для відповідальної особи чи організації.
Головна мета змін — підвищити безпеку на дорогах і унеможливити підробки під час технічного огляду.